Word onweerstaanbaar voor de juiste kandidaten

Employer branding laat zien wie jouw organisatie is als werkgever. Een vlammend employer brand is authentiek, geloofwaardig en relevant.  Zodat toekomstige collega’s een goed beeld krijgen van wie je bent en de juiste kandidaten bij jou willen werken. Ook als je niet actief werft.

Afspraak inplannenkalender

Jouw employer brand verspreidt zich als een lopend vuurtje nadat we je geholpen hebben

EVP ontwikkeling

Content creatie

Campagne concepten

Employer branding campagnes

Door je organisatie te onderzoeken, vinden we wat je écht kunt beloven aan de arbeidsmarkt: je employee value proposition

Wat jouw organisatie uniek maakt, je ambitie en datgene wat je echt aanbiedt aan je mensen, is je employee value proposition. Door die te formuleren leg je het fundament voor consistente, eerlijke en converterende arbeidsmarktcommunicatie. Om te zorgen dat dat fundament stevig onderbouwd is, zetten we de volgende stappen.

 

  1. Onderzoek naar jouw organisatie: samen met jullie projectteam verzamelen we alle informatie die er al is over jullie werkgeverschap en organisatie. Ook gaan we met je in gesprek over ambities en de ideale kandidaat.
  2. Diepte interviews met medewerkers: om het eerlijke verhaal te kunnen vertellen, vragen we een aantal medewerkers het hemd van het lijf. Zij zijn tenslotte de enigen die kunnen vertellen waarom zij graag elke dag hun werk doen.
  3. Doelgroep- & concurrentieonderzoek: wat biedt de concurrentie en wat zijn push- en pullfactoren van je doelgroep? We gaan na hoe die inzichten zich verhouden tot jouw cultuur en aanbod.
  4. Analyse: door alle onderzoeksresultaten over elkaar heen te leggen, vinden we zowel de rode draad van jouw werkgeverschap als je onderscheidend vermogen.
  5. Formuleren van jouw employee value proposition: wat je echt kunt beloven aan je toekomstige medewerkers (inclusief je ambitie) leggen we vast in drie tot vijf pijlers. Daar kun jij je toekomstige arbeidsmarktcommunicatie op gaan vormgeven. Uiteraard hoort daar ook een werkgevers pay-off bij én een werkgeversmanifest.

Waarom je daar een employer branding bureau voor nodig hebt?

Omdat we als externe toeschouwer met een objectief oor luisteren naar wat jouw mensen te vertellen hebben. We stellen de juiste vragen om te onderzoeken wat jouw organisatie écht uniek maakt. Daarnaast duiken we in de data om te vinden waar jouw ideale kandidaat behoefte aan heeft en hoe jij als werkgever die behoefte vervult bij je huidige medewerkers.

Meer weten? We vertellen je er graag alles over!

Afspraak inplannenkalender

Bekijk deze cases

ODBN werven trainees

ODBN

ODBN ging in 6 weken van niets naar 10 aangenomen trainees

recruitment campagne

Teylingereind

Teylingereind: in recordtijd de beoogde nieuwe medewerkers

job marketing campagne

Vopak

Koninklijke Vopak: een doelgroepgerichte landingspagina

Meer weten? Onze adviseurs helpen je verder!

Afspraak inplannenkalender

Lees deze artikelen over employer branding