Het employer branding bureau wat jouw échte werkgeversverhaal ontdekt en vertelt

De juiste employer branding laat zien wie jouw organisatie is als werkgever. Zodat toekomstige collega’s een goed beeld krijgen van wie je bent en je kandidaten aantrekt die daadwerkelijk bij je passen. Ook als je niet werft.
Om jouw employer brand voor je te laten werken is het belangrijk om het eerlijke werkgeversverhaal te vinden en te vertellen. Want echt effectieve employer branding is niet bedacht door het MT, maar gebouwd op de ervaringen van je mensen. Een vlammend employer brand is authentiek, geloofwaardig en relevant. Het vormgeven en onderhouden van je werkgeversmerk vraagt om gedegen onderzoek, tijd en aandacht. Niet even iets wat je er even naast doet. Gelukkig staan onze employer brand specialisten klaar to light your fire!

Meer weten over dit onderwerp? We vertellen je er graag alles over!

Afspraak inplannenkalender

Jouw employer brand verspreidt zich als een lopend vuurtje nadat we je geholpen hebben

EVP ontwikkeling

Content creatie

Campagne concepten

Employer branding campagnes

Door je organisatie te onderzoeken, vinden we wat je écht kunt beloven aan de arbeidsmarkt: je employee value proposition

Wat jouw organisatie uniek maakt, je ambitie en datgene wat je echt aanbiedt aan je mensen, is je employee value proposition. Door die te formuleren leg je het fundament voor consistente, eerlijke en converterende arbeidsmarktcommunicatie. Om te zorgen dat dat fundament stevig onderbouwd is, zetten we de volgende stappen.

 

  1. Onderzoek naar jouw organisatie: samen met jullie projectteam verzamelen we alle informatie die er al is over jullie werkgeverschap en organisatie. Ook gaan we met je in gesprek over ambities en de ideale kandidaat.
  2. Diepte interviews met medewerkers: om het eerlijke verhaal te kunnen vertellen, vragen we een aantal medewerkers het hemd van het lijf. Zij zijn tenslotte de enigen die kunnen vertellen waarom zij graag elke dag hun werk doen.
  3. Doelgroep- & concurrentieonderzoek: wat biedt de concurrentie en wat zijn push- en pullfactoren van je doelgroep? We gaan na hoe die inzichten zich verhouden tot jouw cultuur en aanbod.
  4. Analyse: door alle onderzoeksresultaten over elkaar heen te leggen, vinden we zowel de rode draad van jouw werkgeverschap als je onderscheidend vermogen.
  5. Formuleren van jouw employee value proposition: wat je echt kunt beloven aan je toekomstige medewerkers (inclusief je ambitie) leggen we vast in drie tot vijf pijlers. Daar kun jij je toekomstige arbeidsmarktcommunicatie op gaan vormgeven. Uiteraard hoort daar ook een werkgevers pay-off bij én een werkgeversmanifest.

Is jouw EVP klaar? Tijd om je werkgeversverhaal zichtbaar te maken. 

  • Campagne concepten
    Met de EVP als basis, ontwikkelen we een scroll-stoppend campagneconcept. Een aantrekkelijk haakje om de juiste doelgroep uit te nodig naar jouw werkgeversverhaal te luisteren.

  • Content creatie
    Om je verhaal te vertellen heb je woorden en beelden nodig, alleen dan maak je het echt tastbaar en geloofwaardig voor je doelgroep. Van copywriting voor je werkenbij-website tot de productie van een employer branding video, je bent bij ons aan het juiste adres.

  • Employer brand campagnes
    De juiste content laten zien op de kanalen waar je doelgroep zich bevindt, dat is de gouden combinatie om awareness te creëren voor jouw werkgeversmerk. Zo wek je de interesse van je ideale kandidaat en start je de candidate journey.

Waarom je daar een employer branding bureau voor nodig hebt?

Omdat we als externe toeschouwer met een objectief oor luisteren naar wat jouw mensen te vertellen hebben. We stellen de juiste vragen om te onderzoeken wat jouw organisatie écht uniek maakt. Daarnaast duiken we in de data om te vinden waar jouw ideale kandidaat behoefte aan heeft en hoe jij als werkgever die behoefte vervult bij je huidige medewerkers.

Meer weten? We vertellen je er graag alles over!

Afspraak inplannenkalender

Bekijk deze cases

ODBN werven trainees

ODBN

ODBN ging in 6 weken van niets naar 10 aangenomen trainees

recruitment campagne

Teylingereind

Teylingereind: in recordtijd de beoogde nieuwe medewerkers

job marketing campagne

Vopak

Koninklijke Vopak: een doelgroepgerichte landingspagina

HEMA recruitment marketing

HEMA

Dit bereikte HEMA met 5 maanden recruitment marketing

Meer weten? Onze adviseurs helpen je verder!

Afspraak inplannenkalender

Lees deze artikelen over employer branding