Goede analyses beginnen bij het goed inrichten van je data stack. Je Recruitment Dashboarding. Aangezien het steeds lastiger wordt voor third party meetsystemen om correct te meten is ons advies om vooral gebruik te maken van Google Analytics. Google heeft als voordeel dat het cross-device gebruikers kan volgen en alleen daarom al zouden we dat systeem moeten gebruiken als single source of truth. Kun of mag je dit niet omdat je bijvoorbeeld een decentrale overheidsinstelling bent? Geen probleem. Onze specialisten zijn ook Adobe, Piwik en Matomo gespecialiseerd.Â
Helaas zien we steeds vaker dat tagging niet correct is ingeregeld, de juiste consent niet wordt uitgevraagd, dat campagnes niet op de juiste manier zijn voorzien van (UTM) tags en dat conversies niet correct worden bijgehouden in een analyseplatform zoals Google Analytics. En dat levert meetproblemen op. Gelukkig kunnen we dat voor je oplossen! We verzorgen Analytics Audits en richten jouw Analytics pakket zo in, dat je het meeste uit deze tool haalt.
Daarnaast kunnen we serverside tracking voor je inregelen. Dit biedt diverse voordelen, waaronder verbeterde gegevensbeveiliging, nauwkeurigere metingen en betere prestaties. Door gegevensverwerking op de server uit te voeren, wordt de kans op manipulatie of verlies van data verminderd, en kunnen ad-blockers worden omzeild. Hierdoor ontstaat een betrouwbaarder en completer beeld van gebruikersgedrag, wat leidt tot effectievere marketingstrategieën en betere personalisatie. Bovendien worden laadtijden van websites geoptimaliseerd, wat resulteert in een prettigere gebruikerservaring. Wij bieden onze klanten professionele serverside tracking oplossingen, zodat zij profiteren van deze voordelen en hun online succes vergroten.
In dat geval kunnen we samen met jullie data-analist helpen om een dashboard te maken dat voorziet in jullie behoeften. Het begint echter bij correcte data. Ons advies is dan ook om vooraf een data-audit uit te laten voeren door ons zodat beslissingen genomen worden over de juiste data.
Â
Wij werken o.a. met Google Data Studio, QlikView en Power BI. Al onze data is transparant en periodiek op te halen middels onze API’s.
Wat zijn must-have events in Google Analytics 4 voor je recruitment marketing en welke informatie kun je hieruit halen.
Wat is Google Analytics 4? En welke actie je nu moet ondernemen binnen recruitment en HR?
Kunnen we je helpen met recruitment marketing en employer branding? Laat je gegevens achter, dan nemen we contact met je op!