Data & Dashboarding

Goede analyses beginnen bij het goed inrichten van je data stack. Je Recruitment Dashboarding. Aangezien het steeds lastiger wordt voor third party meetsystemen om correct te meten is ons advies om vooral gebruik te maken van een modern pakket om je werken-bij en je campagne landingpagina’s goed door te meten. De meest gangbare hierin is Google Analytics 4. Google heeft als voordeel dat het cross-device gebruikers kan volgen en alleen daarom al zouden we dat systeem moeten overwegen als single source of truth. Kun of mag je dit niet omdat je bijvoorbeeld een decentrale overheidsinstelling bent? Geen probleem. Onze specialisten zijn ook Adobe, Piwik en Matomo gespecialiseerd. 

Helaas zien we steeds vaker dat tagging niet correct is ingeregeld, de juiste consent niet wordt uitgevraagd, dat campagnes niet op de juiste manier zijn voorzien van (UTM) tags, dat conversies niet correct worden bijgehouden in een analyseplatform zoals Google Analytics en dat data vanuit je mediacampagne vaak niet gekoppeld wordt aan de werkelijke sollicitaties uit je ATS . En dat levert meetverschillen op. Gelukkig kunnen we dat voor je oplossen! We verzorgen Analytics Audits en richten jouw Analytics pakket zo in, dat je het meeste uit deze tool haalt.

Meer weten over dit onderwerp? We vertellen je er graag alles over!
Afspraak inplannenkalender
dashboarding

Google Analytics 4 en serverside tracking

Daarnaast stellen we Serverside Tracking voor je in. Dit biedt diverse voordelen, waaronder verbeterde gegevensbeveiliging, nauwkeurigere metingen en betere prestaties, maar ook het koppelen met bijvoorbeeld de Meta en LinkedIN conversion API’s. Door gegevensverwerking op de server uit te voeren, wordt de kans op manipulatie of verlies van data verminderd, en kunnen bijvoorbeeld ad-blockers worden omzeild. Hierdoor ontstaat een betrouwbaarder en completer beeld van gebruikersgedrag, wat leidt tot effectievere marketingstrategieën en betere personalisatie. Bovendien worden laadtijden van websites geoptimaliseerd, wat resulteert in een prettigere gebruikerservaring. Wij bieden onze klanten professionele serverside tracking oplossingen, zodat zij profiteren van deze voordelen en hun online succes vergroten. En het mooiste is dat wij alles voor je regelen. 

We kijken objectief naar wat jij echt nodig hebt in je dashboard

Is de data audit gedaan, en staat inmiddels alles goed ingesteld? Nu pas kunnen we starten met dashboarding. Garbage in, is namelijk garbage out. Dashboarding is hip en iedereen wil er één. Maar in de praktijk zien we vaak dat als wij uitvragen wat men wil zien in een dashboard, er vaak zaken worden gevraagd die niet op te volgen zijn met een actie. Ons ATS bevat veel van de gevraagde data, maar in sommige gevallen is dat niet genoeg. Belangrijkste is dat we de recruitment marketing funnel visualiseren met betrouwbare data. Uit de campagne, uit de platformen (Meta, TikTok, Snapchat, DV360, etc.), uit je eigen ATS (door bijvoorbeeld een koppeling te maken met je huidige ATS) en uit eventuele andere (HR) systemen.

Samen met jullie data-analist kunnen wij je helpen om een dashboard te maken dat voorziet in jullie behoeften. En dat het inzichten levert waar je direct iets mee kunt. Zoals gezegd begint dit echter bij correcte data. Ons advies is dan ook om vooraf een data-audit uit te laten voeren door ons zodat beslissingen genomen worden over de juiste data. 

 

Wij werken o.a. met Google Data Studio, QlikView en Power BI. Al onze data is transparant en periodiek op te halen middels onze API’s. We kunnen koppelen met alle systemen die koppelingen toestaan. 

Onze data-specialisten helpen je met data-driven recruitment

  • Voeren indien gewenst een Data Audit voor je uit
  • Maken gebruik van trends uit de markt en analyses van eerder gedraaide campagnes
  • Voorspellen de key metrics van jouw recruitment marketing campagnes
  • Helpen je met de inrichting van GA4, serverside tracking en recruitment marketing events
  • Koppelen met je ATS om werkelijke conversies op te halen
  • Bouwen een custom dashboard om jouw recruitment funnel door te meten
  • Uitdenken van jouw recruitment data-strategie 
  • Het bepalen van het succes van je campagne, maar belangrijker: de waarde van elk kanaal

Meer weten? Onze adviseurs helpen je verder!

Rutger Groot - managing director brandmannen
Afspraak inplannenkalender

Lees deze artikelen over dashboarding