Doelgroepcampagnes Provincie Zuid-Holland: 51 nieuwe fte’s Mobiliteit & Techniek

Mensen die werken in de mobiliteit en techniek branche zijn geen makkelijke baanswitchers. Hoe overtuig je ze dan toch om bij jou te komen werken? Door de doelgroep mee te nemen in je verhaal. Zodat ze een duidelijk en compleet beeld krijgen van werken bij je organisatie. Zo won Provincie Zuid-Holland bij de juiste kandidaten een plekje in hun hoofd en hart, wat leidde tot 51 nieuwe collega’s.

0
Nieuwe fte's
0 M
Impressies
0 K
Interacties

De uitdaging

Provincie Zuid-Holland zocht naar ruim 50 FTE aan collega’s binnen Mobiliteit & Techniek. Van een omgevingsmanager en databeheerder tot een veiligheidsadviseur en adviseur beweegbare kunstwerken. Mobiliteit & Techniek is een doelgroep die zeer latent werkzoekend is, en ook nog eens niet zo makkelijk van baan wisselt.

Het inzicht

Zo’n latente doelgroep overtuig je niet met alleen het zichtbaar maken van je vacatures. Die moet je meenemen in het complete plaatje van werken bij Provincie Zuid-Holland, voordat je vertelt dat er een passende vacature openstaat. Dat betekent een campagne met verschillende fases, kanalen en boodschappen.

“Onze arbeidsmarktcommunicatiecampagnes die we met Brandmannen doen, zijn ingericht in 3 fases: Bereiken, Verleiden, Overtuigen. Dat bevalt heel goed. We zien veelal dat we in de tweede fase, waarin we grotendeels artikelen en verhalen van onze eigen medewerkers inzetten, meer respons krijgen vanuit kandidaten. Zowel over de content als dat er gesolliciteerd wordt. Vanwege het succes van de campagnes willen we ze op deze manier blijven inrichten.”

Marlon Strotmann-Klein – voormalig adviseur Arbeidsmarktcommunicatie & Werving provincie Zuid-Holland

De oplossing

Om de campagne succesvol te laten verlopen hebben we het Bereiken-Verleiden-Overtuigen model ingezet: drie fases waarin we steeds weer een ander onderdeel belichten van het werken voor provincie Zuid-Holland. De verschillende fases volgden elkaar op met korte tussenpozen. Zo kwam provincie Zuid-Holland meerdere malen in aanraking met de juiste mensen, zonder dat die mensen een overkill aan communicatie over zich heen kregen. 

 

Het complete verhaal wat we in de campagne verteld hebben:

  • Wat de provincie allemaal doet op het gebied van Mobiliteit & Techniek, om zichtbaar wat deze doelgroep allemaal kan gaan doen als ze voor de provincie Zuid-Holland kiezen. 
  • Hoe het is om te werken voor de provincie: echte verhalen van collega’s in de vorm van artikelen en video’s.
  • Welke vacatures er open stonden.

Net zoals elke campagne boek je geen succes met alleen zichtbaarheid genereren. De content in je advertenties en op de plek waar je de doelgroep naartoe brengt, is de converterende factor. De provincie Zuid-Holland was hierin de perfecte partner in crime. Zij zorgden voor een geweldige landingpage en content. 

Terwijl de campagne draaide heeft de provincie intern een referral campagne ingezet, zodat eigen collega’s de campagne een boost gaven. Zo behaalde de campagne maximaal rendement.

“Het resultaat was goed meetbaar. Brandmannen levert (tussentijdse) rapportages aan, waardoor het communicatieve succes van de campagne heel zichtbaar was. Daarnaast kunnen wij zelf meten welke vacatures zijn ingevuld in de periode tijdens en na de campagne. Dat liet wel zien dat de campagnes succesvol waren. Want de vacatures die niet werden meegenomen in de campagne, bleken lastiger in te vullen.”

Marlon Strotmann-Klein – voormalig adviseur Arbeidsmarktcommunicatie & Werving provincie Zuid-Holland

De resultaten

Het belangrijkste is dat er 51 fte’s aan nieuwe collega’s aangenomen zijn bij provincie Zuid-Holland. Maar ook de andere resultaten van de campagne zijn prachtig. In twee maanden campagne realiseerden we:
0
Impressies
0
Clicks op de link
0 %
Click through rate
0
Interacties
0 %
Interactieratio
0
Aangenomen FTE's

Meer weten? Jotham helpt je verder!

Afspraak inplannenkalender

Bekijk ook deze cases