EVP staat voor Employee Value Proposition: de belofte die jij kunt waarmaken aan je (toekomstige) werknemers.
Na het lezen van dit artikel weet je:
Tijd om die vraagtekens om te zetten in inzichten!
Good question! Een online campagne begint bij ons in ieder geval met een doelgroepanalyse. Daarbij onderzoeken we met verschillende databronnen wie er in de doelgroep valt, wat hun kenmerken en interesses zijn. Denk hierbij aan expertise gebieden en functietitels. Maar ook wat pullfactoren zijn om voor een nieuwe baan te gaan. Bijvoorbeeld een auto van de zaak, de mogelijkheid om thuis te werken en het belang van een goede sfeer op de werkvloer. Of juist de inhoud van het werk en hoever ze bereid zijn om naar werk te reizen. Ook kunnen we inzien welke online mediakanalen onderdeel zijn van dat natuurlijke habitat.
Die data halen we o.a. uit onze eigen historische campagne resultaten, uit een dashboard van The Intelligence Group en uit de verschillende (social) advertentieplatformen zelf. Met al deze informatie geven we advies over waar je het beste kunt adverteren voor welk budget. En we weten wat voor een soort visuals en tekst (content) goed kunnen werken op elk specifieke kanaal.
“Door gedragsobservatie, kunnen de algoritmes van de online platformen jouw advertenties tonen aan de mensen waarvan het aannemelijk is dat ze open staan voor een nieuwe job.”
Niels Knoop – Online advertising specialist
“Bedenk goed wie je wilt bereiken en hoe groot of breed die doelgroep is. Tv-commercials kunnen goed werken als je functies aanbiedt die voor heel Nederland interessant kunnen zijn. Denk aan de overheid of defensie. Wil je een kleinere, specifiekere doelgroep bereiken dan kan TV of een billboard juist een te hoge investering zijn en wil je je media specifieker inzetten. Online adverteren, dus.”
Rutger Groot – Online advertising specialist
De specifieke doelen van recruitment marketing liggen daarom op:
EVP staat voor Employee Value Proposition: de belofte die jij kunt waarmaken aan je (toekomstige) werknemers.
Persona’s zijn voorbeeldpersonen en helpen je om je een beeld te vormen van je doelgroep. Zo weet je beter voor wie je uitingen maakt.
Employer branding is hot. Niet zo gek wanneer je bijna dagelijks hoort over de ‘krapte op de arbeidsmarkt’, ‘the great resignation’ en ‘war on talent’. Maar, wat is employer branding eigenlijk? Wij nemen je mee in de definitie van employer branding en vertellen waarom het belangrijk is.
Wij zijn BRANDMANNEN, een recruitment marketing bureau gespecialiseerd in jobmarketing en employer branding.