Twee gefaseerde campagnes voor de doelgroep Mobiliteit & Techniek leidde tot 51 fte aan nieuwe collega’s voor de provincie Zuid-Holland.
Employer branding is hot. Niet zo gek wanneer je bijna dagelijks hoort over de ‘krapte op de arbeidsmarkt’, ‘the great resignation’ en ‘war on talent’. Maar, wat is employer branding eigenlijk? Wij nemen je mee in de definitie van employer branding en vertellen waarom het belangrijk is. Daarnaast leggen we uit aan welke voorwaarden goede employer branding moet voldoen en hoe je meet of het succesvol is.
Employer branding is een onderdeel van arbeidsmarktcommunicatie, net zoals relatiemanagement met je (potentiële) medewerker en de werving en binding van talent.
Employer branding draagt bij aan het behalen van de doelstellingen van je arbeidsmarktcommunicatie en helpt bij het beïnvloeden van:
“Als je op je werkplek vaker bent dan in je eigen slaapkamer dan moet je daar ook betekenis aan kunnen geven. Als werkgever moet je snappen dat je toekomstige werknemers naar betekenisgeving op zoek zijn. Dus zorg dat ze zien hoe dat bij jouw organisatie kan.”
Alix Hensen Verbaten – Employer brand specialist
“Eigenlijk is employer branding hetzelfde als het opbouwen en aangaan van een liefdesrelatie. Want een vreemde op straat aanspreken of diegene een relatie met je wil, is in de meeste gevallen geen succesverhaal (uitzonderingen daargelaten). Dat geldt ook voor de werving van nieuwe medewerkers.”
Alix Hensen Verbaten – Employer brand specialist
Twee gefaseerde campagnes voor de doelgroep Mobiliteit & Techniek leidde tot 51 fte aan nieuwe collega’s voor de provincie Zuid-Holland.
EVP staat voor Employee Value Proposition: de belofte die jij kunt waarmaken aan je (toekomstige) werknemers.
Persona’s zijn voorbeeldpersonen en helpen je om je een beeld te vormen van je doelgroep. Zo weet je beter voor wie je uitingen maakt.