Inclusief werven is personeel aantrekken zonder op basis van persoonlijke eigenschappen iemand uit te sluiten. Hoe goed doe jij het?
Heb je net je EVP opgesteld, krijg je te horen dat je ook een JVP moet hebben. Geen nood, in dit artikel leggen we uit wat dit is en hoe je ertoe komt.
Dit doe je enerzijds door je eigen medewerkers te interviewen. Pak je laptop, biedt een kop koffie aan, en laat hen vertellen:
Anderzijds kijk je naar brede doelgroepdata over waarom deze doelgroep van baan wisselt. Kiezen ze voor bepaalde arbeidsvoorwaarden, cultuur of doorgroeimogelijkheden? Zijn er andere dingen belangrijk?
Een senior zal wellicht enthousiaster zijn over een eigen, vrij te besteden opleidingsbudget dan over een interne academie met cursussen. En een young professional wil waarschijnlijk meer weten over de personeelsuitjes en –activiteiten, dan over de pensioenregeling.
Inclusief werven is personeel aantrekken zonder op basis van persoonlijke eigenschappen iemand uit te sluiten. Hoe goed doe jij het?
Werkgevers maken meer serieus werk van hun employer branding. Met een always-on campagne blijf je top of mind bij je doelgroep.
Een blog over waarom je een mix van mediakanalen moet zetten in je recruitment marketing mediaplan.
Kunnen we je helpen met recruitment marketing en employer branding? Laat je gegevens achter, dan nemen we contact met je op!