Sinds maart 2024 eist Google dat je die cookievoorkeuren via Consent Mode V2 ophaalt en doorgeeft. Snel implementeren dus.
Zonder deze Google Analytics 4 events ben je straks niet meer in staat je recruitment marketing resultaten door te meten…
Sinds 1 juli 2023 ben je als het goed is overgestapt naar Google Analytics 4. Deze nieuwe versie – Google Analytics 4 – werkt op basis van ‘events’: het meten van acties van bezoekers op je (werkenbij-)website. We nemen je mee in welke must-have events je voor recruitment marketing inricht en welke informatie je hieruit kunt halen. In dit blog meer over de wondere wereld van Google en haar meetbaarheid.
Hoe je dankzij Google Analytics 4 beter inzicht krijgt in de candidate journey
Eigenlijk analyseer je het online gedrag van je (toekomstige) kandidaten. Hoe gedragen zij zich op jouw website, wat bekijken ze en wanneer gaan ze over tot een actie? Zoals solliciteren of zich inschrijven voor je talentpool. De events die je absoluut wil doormeten zijn:
Afhankelijk van waar je op wil sturen, zijn er natuurlijk nog tal van events in te richten. Google zette er een aantal voor je op een rijtje. Zonder het inrichten van deze events, ben je straks niet meer in staat te zien hoe je doelgroep online zijn/haar reis op de website doorloopt. En ook niet hoe je recruitmentfunnel eruit ziet, inclusief data uit je campagnes, website en ATS. We bedoelen daar concreet mee: het verbeteren van je vacatureteksten, het meten van de candidate journey, kwaliteit van sollicitaties, resultaten uit geïnvesteerde campagnes, en jouw content die je inzet op social media. Hoe ver ben jij al?
Krijg jij intern ook steeds de vraag wat die ene euro nu precies oplevert? Welke kanalen er al dan niet werken voor welke doelgroep? En wil je echt inzicht in de gehele Candidate Journey? Dan is stap 1 de overstap naar GA4. Daarna volgen al snel de koppeling met je ATS-systeem en een overzichtelijk dashboard op basis waarvan je data-driven beslissingen kunt nemen.
Heb jij je Recruitment Marketing events al ingericht? Wij helpen je graag uit de brand!
Sinds maart 2024 eist Google dat je die cookievoorkeuren via Consent Mode V2 ophaalt en doorgeeft. Snel implementeren dus.
Met de ingang van Google Analytics 4 je eigen database opbouwen? Krijg inzicht in je doelgroep met Google server-side tagging!
Ook jij kunt succesvol cookieless recruiten. Hoe doe je dat zonder third party cookies met behoud van meetbaarheid?
Kunnen we je helpen met recruitment marketing en employer branding? Laat je gegevens achter, dan nemen we contact met je op!