Sinds maart 2024 eist Google dat je die cookievoorkeuren via Consent Mode V2 ophaalt en doorgeeft. Snel implementeren dus.
Goede analyses beginnen bij het goed inrichten van je data stack. Je Recruitment Dashboarding. Aangezien het steeds lastiger wordt voor third party meetsystemen om correct te meten is ons advies om vooral gebruik te maken van een modern pakket om je werken-bij en je campagne landingpagina’s goed door te meten. De meest gangbare hierin is Google Analytics 4. Google heeft als voordeel dat het cross-device gebruikers kan volgen en alleen daarom al zouden we dat systeem moeten overwegen als single source of truth. Kun of mag je dit niet omdat je bijvoorbeeld een decentrale overheidsinstelling bent? Geen probleem. Onze specialisten zijn ook Adobe, Piwik en Matomo gespecialiseerd.
Helaas zien we steeds vaker dat tagging niet correct is ingeregeld, de juiste consent niet wordt uitgevraagd, dat campagnes niet op de juiste manier zijn voorzien van (UTM) tags, dat conversies niet correct worden bijgehouden in een analyseplatform zoals Google Analytics en dat data vanuit je mediacampagne vaak niet gekoppeld wordt aan de werkelijke sollicitaties uit je ATS . En dat levert meetverschillen op. Gelukkig kunnen we dat voor je oplossen! We verzorgen Analytics Audits en richten jouw Analytics pakket zo in, dat je het meeste uit deze tool haalt.
Daarnaast stellen we Serverside Tracking voor je in. Dit biedt diverse voordelen, waaronder verbeterde gegevensbeveiliging, nauwkeurigere metingen en betere prestaties, maar ook het koppelen met bijvoorbeeld de Meta en LinkedIN conversion API’s. Door gegevensverwerking op de server uit te voeren, wordt de kans op manipulatie of verlies van data verminderd, en kunnen bijvoorbeeld ad-blockers worden omzeild. Hierdoor ontstaat een betrouwbaarder en completer beeld van gebruikersgedrag, wat leidt tot effectievere marketingstrategieën en betere personalisatie. Bovendien worden laadtijden van websites geoptimaliseerd, wat resulteert in een prettigere gebruikerservaring. Wij bieden onze klanten professionele serverside tracking oplossingen, zodat zij profiteren van deze voordelen en hun online succes vergroten. En het mooiste is dat wij alles voor je regelen.
Is de data audit gedaan, en staat inmiddels alles goed ingesteld? Nu pas kunnen we starten met dashboarding. Garbage in, is namelijk garbage out. Dashboarding is hip en iedereen wil er één. Maar in de praktijk zien we vaak dat als wij uitvragen wat men wil zien in een dashboard, er vaak zaken worden gevraagd die niet op te volgen zijn met een actie. Ons ATS bevat veel van de gevraagde data, maar in sommige gevallen is dat niet genoeg. Belangrijkste is dat we de recruitment marketing funnel visualiseren met betrouwbare data. Uit de campagne, uit de platformen (Meta, TikTok, Snapchat, DV360, etc.), uit je eigen ATS (door bijvoorbeeld een koppeling te maken met je huidige ATS) en uit eventuele andere (HR) systemen.
Samen met jullie data-analist kunnen wij je helpen om een dashboard te maken dat voorziet in jullie behoeften. En dat het inzichten levert waar je direct iets mee kunt. Zoals gezegd begint dit echter bij correcte data. Ons advies is dan ook om vooraf een data-audit uit te laten voeren door ons zodat beslissingen genomen worden over de juiste data.
Wij werken o.a. met Google Data Studio, QlikView en Power BI. Al onze data is transparant en periodiek op te halen middels onze API’s. We kunnen koppelen met alle systemen die koppelingen toestaan.
Sinds maart 2024 eist Google dat je die cookievoorkeuren via Consent Mode V2 ophaalt en doorgeeft. Snel implementeren dus.
Met de ingang van Google Analytics 4 je eigen database opbouwen? Krijg inzicht in je doelgroep met Google server-side tagging!
Ook jij kunt succesvol cookieless recruiten. Hoe doe je dat zonder third party cookies met behoud van meetbaarheid?
Kunnen we je helpen met recruitment marketing en employer branding? Laat je gegevens achter, dan nemen we contact met je op!