De coronacrisis veroorzaakte een leegloop van chauffeurs en productiemedewerkers bij KLM Catering Services (KCS). Nu Schiphol weer op volle toeren draait, stond er een hangar vol vacatures open. Hoogste tijd dus voor een nieuwe aanvliegroute op de arbeidsmarkt. Eindbestemming: een hele hoop nieuwe chauffeurs en productiemedewerkers.
Sinds 2022, na de corona-dip, is de vraag naar chauffeurs en productiemedewerkers overal geëxplodeerd. De concurrentie op het gebied van soortgelijke vacatures is hoog. Daar komt bij dat als je op Schiphol wilt werken, je een VGB-screening (Verklaring Van geen Bezwaar) moet doorlopen.
Vanwege die enorme concurrentie ving KCS de vraag voornamelijk op met flexwerkers. Voor een duurzame oplossing waren ze op zoek naar mensen in vaste dienst. Aan ons de taak om samen met Happy Capital HRM (de recruitment partner van KCS) een Boeing 747 vol kandidaten aan te laten vliegen en de juiste mensen aan te nemen.
Als je werkt op Schiphol, en zeker voor KCS, sta je elke dag in dienst van duizenden reizigers. Zonder KCS geen vlucht. Dat moeten de juiste kandidaten met eigen ogen zien, zodat ze een goed beeld krijgen van de functies en waarom het tof is om op Schiphol te werken.
Ook waren er verschillende boodschappen die we aan de doelgroep wilden vertellen, maar niet in één keer op ze af wilden vuren. Gelaagdheid in de campagne en duidelijkheid op de plek waar kandidaten na de campagne zouden landen, was dus essentieel.
“Ik ben heel trots op deze aanpak en wat het heeft opgeleverd! Er ontstond een soort trots onder de medewerkers. Die waren meer dan bereid om ambassadeur te zijn.”
Margriet Kanik Interim Recruitment manager en eigenaar Happy Capital HRM
Om de beste resultaten te behalen hebben we de krachten gebundeld met Happy Capital HRM. Zij hebben het hele recruitmentproces bij KLM Catering Services ingericht en kenden de doelgroep goed.
Samen leverden we voor KCS:
Maar echt aanname-succes komt niet alleen voort uit een goed ingerichte campagne. Bij deze doelgroep is snelle opvolging na een sollicitatie cruciaal. Dat deden de interimrecruiters van Happy Capital HRM perfect: sollicitanten werden binnen 24 uur bij KCS uitgenodigd voor een rondleiding om een goed beeld van de werkplek en de functie te krijgen.
De campagne had een vliegende start: twee dagen nadat de campagne live ging, spoelden de kwalitatieve sollicitaties al binnen. En daar bleef het niet bij. Uiteindelijk zijn er in totaal 187 mensen aangenomen.
“Ik heb mij in positieve zin verbaasd over de snelheid waarmee alles met BRANDMANNEN is opgetuigd en gaaf hoe er werd meegedacht.”
Margriet Kanik Interim Recruitment manager en eigenaar Happy Capital HRM
Kunnen we je helpen met recruitment marketing en employer branding? Laat je gegevens achter, dan nemen we contact met je op!