Jobmarketing Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid met UGC & WhatsApp

headerafbeelding jobmarketing Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid_directeur crisis- en risicobeheersing die zichzelf filmt met een smartphone

Toen Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid razendsnel een nieuwe directeur risico- en crisisbeheersing moest vinden, kwamen we met een effectieve en laagdrempelige oplossing om de jobmarketing zo effectief mogelijk in te zetten: een persoonlijke video-oproep van de vertrekkende directeur. Geen scripts, geen opsmuk: puur en authentiek. Datzelfde gold ook voor de wijze van solliciteren. Uiteindelijk leidde dit tot de aanstelling van een nieuwe directeur. Efficiënt, snel en succesvol!

0
Nieuwe directeur risico- en crisisbeheersing
0
Kwalitatieve sollicitanten
200
Impressies

De uitdaging van Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Soms moet een jobmarketing campagne echt heel snel live, nog voordat er een vacaturetekst of campagnecontent is. Daar liep Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid tegen aan toen hun directeur risico- en crisisbeheersing weg ging. Een cruciale functie, waarvoor zo snel mogelijk een opvolger moest worden gevonden. En zo snel mogelijk betekent: geen tijd om een hele productie op te zetten om campagnecontent te maken.

De oplossing

Content die écht authentiek overkomt, werkt. En wat is er echter dan een boodschap van de vertrekkende directeur risico- en crisisbeheersing? Daarom adviseerden wij om hem een video op te laten nemen, met zijn eigen telefoon, waarin hij zijn eigen opvolger zoekt. Geen filters, geen scripts, geen post-productie of nabewerking: echte user generated content. Deze video brachten we vervolgens onder de aandacht van de doelgroep via LinkedIn en Meta (Facebook & Instagram). 

Het solliciteren was net zo eenvoudig: een spraakoproep achterlaten via de Whatsapp van de recruiter was de enige optie tot solliciteren. 

Laagdrempeliger en sneller kan bijna niet.

“Ik ben erg tevreden over de samenwerking met Brandmannen. Ik heb inmiddels een paar campagnes met ze gedraaid en met name over de snelheid en flexibiliteit ben ik erg te spreken. Daarmee hebben ze ons enorm geholpen om op korte termijn een goed concept neer te zetten en uit te serveren aan de juiste doelgroep. Het uitdenken van een creatief concept kun je dan ook goed aan hen overlaten. Ze denken goed mee met de opdrachtgever, waarbij er voor, tijdens en na de campagne steeds contactmomenten zijn om zo nodig bij te sturen en de resultaten te evalueren. Kortom, een fijne partij om mee samen te werken”

Shaun Roubos – Communicatieadviseur en woordvoerder bij Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

De resultaten van deze jobmarketing voor VRZHZ

Een persoonlijke oproep van de huidige directeur? Dat trekt precies de juiste kandidaten. De resultaten en reacties waren dan ook zeer positief. Zowel in zichtbaarheid, als daadwerkelijke reacties via whatsapp en de kwaliteit van de sollicitanten. Geschikte sollicitanten werden uitgenodigd voor een speeddate, waarna er nog 3 mogelijke directeuren risico- en crisisbeheersing in de running bleven. Daarvan is een iemand de nieuwe directeur risico- en crisisbeheersing geworden. 

1
Nieuwe directeur risico- en crisisbeheersing
15
Kwalitatieve sollicitanten
253.683
Impressies
7.007
Clicks op de link
2.76 %
CTR
8.214
Interacties

Meer weten? Rian helpt je verder!

Rian de Boer - Adviseur bij Brandmannen
Afspraak inplannenkalender

Bekijk ook deze cases