De gerichte targetting op de doelgroep is voor ons een belangrijke, heel fijn dus dat Brandmannen dit voor ons heeft opgepakt. Daarnaast past de See- Think – Do strategie heel goed bij de doelstelling en aanpak van ons project. We willen mensen eerst kennis laat maken met het ‘merk’, vervolgens aan het denken zetten en ze uiteindelijk willen bewegen om naar een (online) evenement te komen.
Inge Munniks – Regioplus
Voor de ontdekdezorg week hebben we het mediaplan voor de online recruitment campagne uitgedacht, opgezet, uitgevoerd en geoptimaliseerd. Daarnaast hebben we met de MarketingMakkers (verantwoordelijk voor het creatieve stuk) de content afgestemd op learnings van vorig jaar. De socialmediacampagne liep op Linkedin, Facebook, Instagram en Pinterest. Dankzij inzichten vanuit Linkedin, konden we ook de andere kanalen optimaliseren. Programmatic waren de display banners zichtbaar op platformen als nu.nl, de telegraaf, Libelle en vele anderen.
Aan het begin van de campagne adviseerde Brandmannen ons om Pinterest als kanaal aan de campagne toe te voegen. We hebben onderzoek gedaan om te zien of onze doelgroep op dit medium te vinden was en ervaringen van Brandmannen die zij bij andere organisaties hiermee hadden opgedaan meegenomen. Tijdens de campagne bleek dat dit medium erg goed scoorde.
Inge Munniks – Regioplus
Kunnen we je helpen met recruitment marketing en employer branding? Laat je gegevens achter, dan nemen we contact met je op!