Recruitmentmarketing voor Waterschap Zuiderzeeland
Nieuwe samenwerking
Leestijd 2 minuten | Auteur Jill Witteman | 22-04-2025
Sinds begin dit jaar verzorgen we de recruitmentmarketing voor Waterschap Zuiderzeeland. Na het winnen van de aanbesteding zijn we met een vliegende start begonnen. En met succes: de eerste vijf vacatures zijn inmiddels ingevuld via slimme, gerichte online campagnes.
De samenwerking is in eerste instantie aangegaan voor twee jaar, met de mogelijkheid om twee keer een jaar te verlengen. Een mooi vooruitzicht, want er gebeurt genoeg!

Samen bouwen aan zichtbaar en aantrekkelijk werkgeverschap
Tijdens deze samenwerking trekken we intensief op met zowel het recruitmentteam als het communicatieteam van het waterschap. Zo zorgen we ervoor dat plannen niet alleen effectief zijn, maar ook breed gedragen worden.
Maar we doen meer dan alleen campagnes draaien. Voor de recruitmentmarketing van Waterschap Zuiderzeeland ontwikkelden we social templates. Resultaat? De CTR (Click Through Rate – het percentage mensen dat doorklikt op de vacature) schoot omhoog. De templates gebruiken we niet alleen in onze betaalde campagnes, maar ook het waterschap zelf zet ze in voor organische posts op LinkedIn, X, Facebook en Instagram.
Daarnaast hebben we een vacaturetekst-training verzorgd én een maatwerkdashboard opgeleverd. Daarmee houden de teams live zicht op alle resultaten van lopende campagnes. Elk kwartaal zitten we samen om de strategie te finetunen. Zo tillen we elke campagne naar een hoger niveau.
“We zijn net gestart met Brandmannen voor onze online recruitmentmarketing. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking en effectieve campagnes om de juiste talenten aan te trekken!”
– Dilan Güngör, Recruitment Specialist, Waterschap Zuiderzeeland
Een krachtige eerste golf aan effectieve recruitmentmarketing
De eerste resultaten liegen er niet om. Vijf vacatures werden inmiddels via recruitmentmarketing campagnes succesvol ingevuld voor Waterschap Zuiderzeeland. Het snel schakelen tussen recruitment en communicatie en goed overleg over de in te zetten content legt hiervoor de basis. Daan Tellam, recruitment marketing adviseur bij Brandmannen, is enthousiast:
“De samenwerking met Waterschap Zuiderzeeland is voortvarend van start gegaan: de eerste vacatures zijn succesvol en met uitstekende resultaten ingevuld. De nauwe samenwerking tussen communicatie en recruitment, gecombineerd met onze strategische kwartaaloverleggen, draagt bij aan een effectieve aanpak op strategisch, tactisch én operationeel niveau. Wij kijken ernaar uit om deze succesvolle samenwerking de komende tijd verder uit te bouwen.”
Met deze samenwerking laten we zien hoe recruitmentmarketing nog soepeler werkt als je écht samen optrekt. En dat smaakt naar meer. De komende periode blijven we optimaliseren, bijsturen en vlammen – zodat Waterschap Zuiderzeeland zichtbaar is als werkgever en de vacatures vervuld blijven worden.