Ontdekdezorg: In een maand tijd 37.000 unieke bezoekers

2.488.765 impressies

37.000 unieke bezoekers

6,75% social interactieratio

De uitdaging

De ontdekdezorg week is echt bedoeld om mensen die nu in andere branches werken, te laten zien hoe mooi het is om in de zorg en welzijn te werken. Dat zou in theorie elk werkend persoon in Nederland kunnen zijn. Maar als je nu niet in de zorg werkt, is de kans groot dat je ook niet weet van het bestaan van de ontdekdezorg week. En hoe zorg je er dan voor dat je de mensen bereikt die mogelijk (onbewust) een interesse hebben om over te stappen? Om zo je campagne budget zo efficiënt mogelijk in te zetten. Gelukkig wisten wij precies hoe we Regioplus uit de brand konden helpen.

Case-content_image1

Het inzicht

Op basis van inzichten vanuit Regioplus en onze eigen datasets konden we bepaalde doelgroepen uitsluiten van de campagne. Denk aan huidige zorgmedewerkers. Maar ook andere beroepen waarvan we met grote zekerheid konden zeggen dat een overstap naar de zorg onwaarschijnlijk was. Zo werd het te bereiken publiek al een stuk kleiner én relevanter. Op basis van interacties met de campagne-uitingen creëerden we vervolgens look-a-like audiences, om zo nog effectiever te kunnen retargeten op alle platformen.

De gerichte targetting op de doelgroep is voor ons een belangrijke, heel fijn dus dat Brandmannen dit voor ons heeft opgepakt. Daarnaast past de See- Think – Do strategie heel goed bij de doelstelling en aanpak van ons project. We willen mensen eerst kennis laat maken met het ‘merk’, vervolgens aan het denken zetten en ze uiteindelijk willen bewegen om naar een (online) evenement te komen.

Inge Munniks - Regioplus

De oplossing

Voor de ontdekdezorg week hebben we de online campagne uitgedacht, opgezet, uitgevoerd en geoptimaliseerd. Daarnaast hebben we de content afgestemd op learnings van vorig jaar. De socialmediacampagne liep op Linkedin, Facebook, Instagram en Pinterest. Dankzij inzichten vanuit Linkedin, konden we ook de andere kanalen optimaliseren. Programmatic waren de display banners zichtbaar op platformen als nu.nl, de telegraaf, Libelle en vele anderen.

Looptijd campagne: 14-02-2022 t/m 19-03-2022

ATS-mockup

Aan het begin van de campagne adviseerde Brandmannen ons om Pinterest als kanaal aan de campagne toe te voegen. We hebben onderzoek gedaan om te zien of onze doelgroep op dit medium te vinden was en ervaringen van Brandmannen die zij bij andere organisaties hiermee hadden opgedaan meegenomen. Tijdens de campagne bleek dat dit medium erg goed scoorde.

Inge Munniks - Regioplus

Het resultaat

Met bijna 2,5 miljoen impressies, 76.080 interacties en 37.000 unieke bezoekers naar de website van ontdekdezorg heeft de online campagne de doelstellingen overtroffen.

Wil jij meer weten over deze awareness en activatiecampagne, of zit je zelf ook met een soortgelijke uitdaging? Rutger vertelt je graag meer.

Bekijk ook deze cases

Shopping Basket