Jobmarketing Koninklijke Vopak
Een doelgroepgerichte landingspagina gecombineerd met slimme job marketing campagnes
Brandende recruitment vraag
Vopak zocht voor haar terminal in Vlaardingen twaalf nieuwe Operators, verdeeld over dagdiensten en ploegendiensten. Operators zijn een specifieke doelgroep, technisch en dus schaars. Een grote naam, Koninklijke Vopak. Gevestigd in Rotterdam en ’s werelds grootste onafhankelijke tankopslagbedrijf voor plantaardige oliën en biobrandstoffen. Toch hadden ze moeite met onder de aandacht komen van deze key doelgroep en de druk op de sollicitatieknop bleef vaak uit.


Slimme oplossing
Op basis van persona’s hebben we de targetting ingericht. Zo sluiten we optimaal aan op de belevingswereld van de Operator. Met die kennis maakten we een specifieke landingspagina voor Operators met Workday erachter: werkenalsoperatorbijvopak.nl (wegens succes niet meer live).
Om de doelgroep te bereiken zetten we een job marketing campagne in met een mix van search, display, gerichte advertenties op Facebook en Instagram, specifieke uitingen op specialistische jobboards en banners op voor de doelgroep populaire websites. Vervolgens maakten we overzichtelijke vacatureteksten waarbij tekst en graphics elkaar afwisselen.
“De resultaten van deze campagne van BRANDMANNEN, waarbij Vopak een directe wervingsbehoefte had en meer zichtbaarheid wilde creëren als werkgever binnen de techniek, hebben de verwachtingen compleet overtroffen. Dankzij BRANDMANNEN zijn we in staat geweest de wervingsbehoefte bij Vopak snel en kwalitatief goed op te lossen.”
Thijs Hoekzema, interim recruitment specialist
In het hart van de kandidaat met slimme job marketing campagne
Technisch uitdagend werk bij een aansprekend merk. Dat zoekt de doelgroep. En herkenbaarheid. Op de landingspagina hebben we de campagne een gezicht gegeven; foto´s en filmpjes van een dag uit het leven van een Operator bij Vopak. Vervolgens zorgde recruitment van Vopak voor een top candidate experience voor iedere kandidaat, met een snelle en persoonlijke benadering als uitgangspunt.
Het resultaat
Door de campagne continu door te meten en te optimaliseren creëerden we een uitstekende conversie. Of het gelukt is? Dat kun je wel zeggen. We hebben het doel veel eerder dan gepland bereikt. In drie weken tijd genereerde de campagne al 128 sollicitanten. Uiteindelijk heeft Vopak twaalf Operators aangenomen.