Doelgroepcampagne InteraktContour
127 sollicitaties voor woonbegeleiders op 5 locaties
De uitdaging
InteraktContour biedt specialistische zorg aan mensen met niet-aangeboren hersenletsel. Hun persoonlijke manier van verzorgen vraagt om vele woonbegeleiders in het hele werkgebied. De hele zorgsector heeft last van een krappe arbeidsmarkt, maar voor de locaties Almere, Amersfoort, Almelo, Zwolle en Enschede lijkt geschikt personeel nog lastiger te vinden.


Het inzicht
Het unieke verhaal van InteraktContour heeft enorme potentie om te resoneren bij de doelgroep. Medewerkers waarderen de investering in hun ontwikkeling en de oprechte aandacht voor de mens. Potentiële kandidaten zijn weinig actief op zoek naar een andere baan, maar staan daar wel voor open.
Om het werkgeversmerk te communiceren en woonbegeleiders aan te trekken, kiezen we een uitgebreide doelgroepcampagne met de focus op latente kanalen. Door de inzet van content per regio, behouden we het lokale gevoel binnen de landelijke campagne.
“Ik vind het gaaf dat jullie zo veel ervaring hebben met campagnes in de zorg. Er zit een mooie opbouw in, waardoor kandidaten stapsgewijs kennismaken met onze organisatie. De laagdrempelige manier van solliciteren leverde niet alleen meerdere hires op, maar ook bijvangst voor andere functies.”
Janneke van Leeuwen – Communicatieadviseur bij InteraktContour
De oplossing
Ons Bereiken – Verleiden – Overtuigen model is zeer effectief bij deze uitdaging. Voor elke fase creëren we specifieke content, dat we inzetten op Facebook, Instagram, LinkedIn, Google Display en Google Search.
Dankzij geo-targetting op de gewenste locaties, zetten we het budget optimaal in. Stap voor stap interesseren we de ideale kandidaat voor InteraktContour.
- In fase 1 raakt de doelgroep aan het merk gewend
- In fase 2 denkt de doelgroep over werken als woonbegeleider bij InteraktContour.
- In fase 3 verleiden we de doelgroep om te solliciteren.
Door de duidelijke campagne-opbouw en onze ervaring met data, lukt het om de CTR continu te optimaliseren.